fredag 16. august 2013

Enkel pastasalat


Dette blir altså det tredje innlegget mitt, nesten på rad, med "enkel" i oppskriftsnavnet. Hvorfor? Det enkle ER det beste når det kommer til mat. Enkle, rene smaker er digg. Som for eksempel tomat og pepper. Det kan liksom ikke slå feil. 


Tidsbruk: 30 min
3 porsjoner
Vanskelighetsgrad: enkel


400 g pasta (ukokt penne)
4 ss lettrømme
1 ss majones
1,5 fedd hvitløk
1/2 ts salt
1/4 ts cayennepepper
1 brett dulcita tomater (eller andre, men disse er best!)
1/2 paprika
1/4 rødløk



Start med å koke pastaen etter anvisningen på pakken, og la den avkjøles. Jeg gjør gjerne dette dagen i forveien, så bruker jeg pastaen i matboksen til barna og i min egen pastasalat. Rør sammen rømme, majones, salt, cayennepepper og 1,5 fedd presset eller hakket hvitløk. Skjær rødløken i tynne skiver og tomat og paprika i biter. Bland alt i en bolle, kjør på med litt nykvernet sort pepper. Den blir enda bedre om du lar den stå et par timer før du spiser den, men det har ikke jeg tålmodighet til. 

Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar